Penang en Ipoh - Reisverslag uit Ipoh, Maleisië van Ilona Voos - WaarBenJij.nu Penang en Ipoh - Reisverslag uit Ipoh, Maleisië van Ilona Voos - WaarBenJij.nu

Penang en Ipoh

Door: Remco, Ilona en Eva

Blijf op de hoogte en volg Ilona

01 April 2013 | Maleisië, Ipoh

Hallo allemaal,

Hier is ons laatste verslag vanuit Maleisie. We zijn nu voor onze laatste nacht in Ipoh aangekomen. Morgenavond vertrekken we vanuit Kuala Lumpur weer terug naar Nederland.

We hebben op Penang echt 4 dagen genoten van de zon en het zwembad.
Op onze eerste hele dag hebben we de hele dag bij het zwembad gelegen of eigenlijk vooral IN het zwembad. Vooral Eva kan er geen genoeg van krijgen. Die krijg je er alleen uit met een ijsje of wat drinken. Eva was natuurlijk perfect ingesmeerd een aantal keer, Ilona ook wel aardig maar omdat Remco aan het strand een massage had, had hij er geen erg in en is dus lekker met die massageolie op zich op op het bedje gaan liggen en in het zwembad. Het bedje stond weliswaar in de schaduw maar toch is hij echt gruwelijk verbrand. Deze avond hebben we (na veel after sunnen) heerlijk gegeten bij restaurant "The Ship". In zo'n restaurant hadden we in Kuala Lumpur al gegeten en we zagen toen al dat er op Penang ook 1 zat. Naast ons hotel dus bleek nu. Hier krijg je heerlijke stukken vlees (niet echt Aziatisch maar met Eva is dat toch wat lastiger) en het restaurant is gebouwd in een oude boot. Omdat de brandwonden bij Remco de volgende dag nog behoorlijk aanwezig waren besloten we de toerist uit te hangen en een rondje met de auto te rijden. We wilden naar Penang Hill en hebben expres een omweg genomen zodat we een groot deel van het eiland konden zien. Wat een mooie route weer door de heuvels! Penang Hill was ook erg leuk. We gingen met een treintje naar boven (echt zo'n beetje recht omhoog) en hadden boven een prachig uitzicht! Remco is boven nog met een grote slang op de foto geweest (Ilona bedankte vriendelijk brrrrr) en dat heeft op Eva een ongelooflijke indruk gemaakt. Ze heeft het er al dagen over en liet trots de foto via Skype aan opa en oma zien. Op de weg naar beneden in het treintje zaten we helemaal vooraan. Je hebt dan echt het idee dat je in een achtbaan zit. Beetje spannend maar wel mooi! Toen we bij het hotel kwamen hebben we toch nog even gezwommen. Remco had de sunblock factor 50 van Eva op gedaan :-).

De volgende dag weer een dagje zwembad. Eerst waren we 's ochtends naar een dokter geweest om een verklaring te krijgen dat Eva gewoon mag vliegen dinsdag. Je ziet de waterpokken nog wel goed al is het al lang niet meer besmettelijk. Bij het zwembad krijgen we er (uiteraard) ook wel vragen over van bezorgde ouders. Dus toch maar even het zekere voor het onzekere nemen. Ook dit vond Eva weer een avontuur en ze zei zelfs dat ze het erg leuk vond bij de dokter. Het was ook een erg lieve vrouw die ons uiteraard gewoon die verklaring gaf. Daarna dus lekker gezwommen en 's avonds weer heerlijk gegeten bij het hotel. Het eten is echt super goed en ze hebben van alles... westers, Indisch en Maleisisch.

Vanochtend hebben we lekker nog ontbeten en toen uitgecheckt. Op naar Ipoh, de laatste stop.De rit was niet lang maar onbedoeld hebben we er toch een toeristische route van gemaakt. De afslag die we moesten hebben was nog niet dus we bleven op de snelweg maar het bleek dat we een afslag kilometers verder moesten hebben op een parallelweg maar ja daar kwamen we niet meer op. Dus hebben we de volgende afslag genomen en zijn we binnendoor terug gegaan. Het was daardoor wel even zoeken in Ipoh maar we vonden het gelukkig nog redelijk snel.

We hebben kunnen regelen dat we tot 14.00 op de kamer mogen blijven. We hoeven morgen maar 2,5 uur te rijden en we vliegen pas 23.55 en anders zijn we zo vroeg op de luchthaven.

Dit was dus ons laatste verslag. Bedankt voor het lezen en meeleven. Wij hebben een super reis gehad! Eva vond het ook allemaal erg leuk en was echt makkelijk. Tuurlijk is het ook een peuter en wil ze niet alles maar we hebben toch best veel kunnen doen en zien van wat we wilden doen. Het was wel jammer dat ze de waterpokken kreeg uiteraard maar het heeft voor ons gevoel niet voorkomen dat we een geweldige vakantie hebben gehad.

Tot snel in Nederland!

Liefs van ons

• 01 April 2013 - 19:03

Alie:

goed om te horen dat jullie het zo fijn hebben gehad. Wij hebben een beetje mee gereisd. Heel goede thuisreis en toch ook wel fijn om jullie weer te zien. Dikke kus, Jan en Alie

• 01 April 2013 - 19:18

Agnes:

Zo stoer dat jullie dit gewoon gedaan hebben met z'n drieën! Dat nemen ze jullie nooit meer af! Super. Leuk dat jullie zo genoten hebben en zoveel hebben meegemaakt. We zijn heel benieuwd naar de foto's en komen snel langs! Goede reis naar huis! Kus