Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ilona Voos - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ilona Voos - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Remco, Ilona en Eva

Blijf op de hoogte en volg Ilona

23 Maart 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Nu dan een verslag vanuit Kuala Lumpur. Na het vorige verslag zijn we nog een aantal dagen op Langkawi geweest. De mangrove tour die we hadden geboekt was helemaal super! We werden met een bootje met nog 7 anderen naar onder andere een vleermuisgrot gebracht en een plek waar veel aapjes langs de kant waren. Die sprongen op een gegeven moment ook op de boot wat toch wel een beetje spannend werd. Daarna vaarden we naar het noorden (Tanjung Rhu) en dat was werkelijk geweldig! We vaarden over een mooi meer en daarna een stuk over de zee tussen allemaal eilandjes door. We waren zelfs even in Thailand (altijd leuk die berichtjes van Hi: welkom in Thailand!). De lunch stop was op een soort groot vlot met allemaal vissen die je kon bekijken en was nog eens heerlijk ook. Zelfs Eva heeft hier nasi, noodle soep, watermeloen en loempia gegeten. Daarna dus nog een paar dagen lekker geluierd en gewommen bij het hotel met op de laatste avond een diner in een restaurant op een steiger, prachtig gelegen tussen de huisjes op palen (inderdaad de huisjes die we eigenlijk voor 2,5 jaar geleden hadden geboekt). Wel erg bijzonder om hier nu met Eva te zijn.

De vlucht naar Kuala Lumpur ging prima. Een uurtje, ach dat is zo voorbij. En waar Eva de gehele heenvlucht van 12 uur niet wilde slapen viel ze nu als een blok in slaap en schrok wakker bij de landing. In Kuala Lumpur werden we weer opgewacht en naar ons hotel gebracht. Hier hebben een suite geboekt en die is groot!!!! We hebben naast een ruime slaapkamer ook een hele grote woonkamer. En we zitten op de Club Floor dat betekent dat je bijna als VIP werd ontvangen, apart mocht inchecken boven in de lounge en daar mogen we ook ontbijten. Heerlijk rustig! En hier hebben we ook iedere middag afternoon tea en later in de middag cocktails met heerlijke hapjes. Heerlijk om na een lange dag slenteren door Kuala Lumpur hier bij te komen met een wijntje en biertje (en voor Eva verse sap) met uitzicht over de stad. Eva steelt hier trouwens de show en windt de medewerkers van de lounge om haar vinger. Ze gaan crackers en sap voor Eva halen als we er zijn en ze vindt dat fantastisch. Wel even duidelijk maken dat dit dus alleen hier is en dat ze dat thuis niet verwacht.... De eerste avond kregen we een diner aangeboden van het hotel omdat Ilona reisagent is en de 2e avond hebben we ook heerlijk en bijzonder gegeten in het hotel. De eerste dag zijn we overdag naar de Petronas Twin towers geweest in het winkelcentrum en gisteren hebben we een hop on hop off tour gedaan en zijn onder andere uitgestapt bij de KL tower en daar naar boven geweest om van het uitzicht over de stad te genieten. Toen we de tour net begonnen zagen we wel al dat Eva wat bultjes had maar we dachten dat het warmteuitslag was maar hoe langer we onderweg waren hoe meer bultjes het werden met blaasjes..... ze heeft dus de waterpokken! Arm kind aan het eind van de dag zat ze helemaal onder maar ze heeft er behalve hangerigheid en inmiddels wat koorts niet veel last van. Voordeel van de zon is dat het gelijk indroogt. Remco is vandaag en morgen naar het formule 1 circuit dus Ilona en Eva blijven lekker bij het hotel. Vanmmorgen heel even gezwommen (er waren geen blaasjes meer te zien) en ook nog even wat winkelen (we zitten om de hoek bij de leukste winkelstraat, Bukit Bintang). We vermaken ons wel. Ilona heeft gisteravond gelijk wat tegen de jeuk gehaald bij een apotheek maar tot nu toe heeft ze daar geen last van. De apotheek wilde gelijk allerlei antibiotica aansmeren en een doktersafspraak maken. Nou nee dank je een zalfje is voldoende....
Dit was het weer even, we melden ons wel weer.

Liefs van ons

• 23 Maart 2013 - 12:55

Susan:

Wat een leuk verslag weer! Jullie maken heel wat mee en Eva zo ook. Jammer dat ze ziek is, hopen dat ze er weinig last van blijft houden. Veel plezier nog!

• 24 Maart 2013 - 12:43

Alie Lijesen:

Wat een leuk verslag weer.Appen skypen en dit verslag,we blijven goed op de hoogte hoor.Nou maar duimen dat Eva snel weer beter is.Je vergeet in elk geval niet dat ze waterpokken heeft gehad.Wie kan hier nou later zeggen o ja waterpokken heb ik gehad in Kuala Lumpur.Dikke kus

• 24 Maart 2013 - 14:06

Berti:

Gezellig verslag weer. Ik zag net dat Remco een spectaculaire GP heeft gezien. Genieten jullie nog maar van een paar dagen Kuala Lumpur en het prachtige Hotel. Dikke kus en sterkte met Eva.

• 24 Maart 2013 - 22:19

Petra:

Ahhh ja arm kind, wat een plekken!!!
    Ik ben ook erg benieuwd hoe Remco het heeft gehad bij de formule 1!!!! Zo te lezen hebben jullie (ilona en Eva) zich ook wel vermaakt deze dagen ;-)!!!
    Was leuk om jullie vrijdag via de skype te zien,horen en spreken! Veel plezier weer verder, we blijven jullie volgen!!
    Liefs

• 25 Maart 2013 - 09:33

Agnes:

Wat een leuk verhaal weer. En zo te lezen genieten jullie enorm van de vakantie. Wel sneu dat Eva ziek is geworden. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van en is het snel weer voorbij. Hoe was het optreden van BSB??? Veel plezier nog samen!