Cameron Highlands - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Ilona Voos - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Ilona Voos - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Remco, Ilona en Eva

Blijf op de hoogte en volg Ilona

29 Maart 2013 | Maleisië, Batu Feringgi

Hallo allemaal,

Het duurde even maar nu maar weer even een berichtje van ons. Ja we hebben soms wel Wifi maar niet genoeg en genoeg tijd om een heel verhaal te typen en tsja het blijft tenslotte vakantie he.... :-).

We waren gebleven in Kuala Lumpur. Remco is hier 2 dagen naar het circuit geweest. Zaterdag voor de kwalificaties en zondag voor de race. Het was een hele leuke, bijzondere ervaring om dit van zo dichtbij mee te maken. De reis van en naar het circuit duurde wel even maar het was allemaal goed geregeld: met deskytrain naar centraal, vervolgens met de KLIA express naar de luchthaven en dan een shuttle naar het circuit. Ilona en Eva bleven achter bij het hotel en dan was wel fijn want Eva had natuurlijk de waterpokken.Het was wel redelijk snel ingedroogd maar toen we gingen winkelen werd er wel raar naar Eva gekeken. Niet echt fijn maar ja dat zouden we zelf ook doen.
Ilona had vrijdagavond een avondje uit: de Backstreet Boys gaven een optreden tijdens het Twin Towers alive concert. Via een illegale steward kon ze voor een prikkie in de fanzone komen en dus erg dichtbij het podium. Dit was echt geweldig. Het concert was super maar de hele setting zo tussen de Petronas Towers in natuurlijk helemaal. En wat zijn die mensen daar hysterisch! Voor de Backstreet Boys trad er een Koreaanse meidengroep op. Echt niet normaal hoe die mensen gingen gillen en meedoen! Wel grappig om te zien. Die groep is dus hier heel bekend: Twenty one. Voor alle veiligheid maar een taxi terug genomen naar het hotel.
De laatste dag in Kuala Lumpur hebben we met z'n drietjes gewinkeld en leuke dingetjes voor Eva gekocht.

Dinsdag haalden we de auto op in de stad. Op zich ging dat goed na wat zoeken maar er was geen kinderstoeltje. Die vent zei doodleuk dat ze die niet hadden. Nou dat was dus geen optie. Wij met die vent samen ergens naar een buitenwijk van Kuala Lumpur om bij het kantoor het stoeltje te halen. Dit duurde natuurlijk nogal lang en we moesten vanuit daar zelf de weg naar het hotel vinden om de koffers op te halen en uit te checken en toen de weg naar de snelweg. Ilona begon met rijden en het was wel even wennen zo midden in een vreemde stad met een automaat en dan links rijden! Maar na een tijdje hadden we de goede weg gevonden. We vonden het wel tegenvallen hoe snel het ging maar wat bleek, we zaten wel op weg 1 maar niet de expressweg 1! Toen we die namen ging het opeens een stuk sneller! Dit is namelijk gewoon een snelweg zoals in Nederland. Het stuk van de snelweg naar de Cameron Highlands was een prachtige weg door de heuvels / bergen. Wel wat lastiger voor de maag maar op een gegeven moment ging de route echt door de heuvels met theeplantages. Om half 7 kwamen we aan bij het hotel, gelukkig was het nog licht. We hadden natuurlijk wat vertraging opgelopen door het akkefietje met het kinderstoeltje. Het hotel wasop zich prima maar een stuk minder dan waar we al hadden gezeten. Tsja, op een gegeven moment ben je verwend natuurlijk he :-). Eva had hier ook geen babybedje maar een normaal bed. Wel spannend omdat ze hier nog nooit in had gelegen. Maar nadat ze er 's nachts een keer was uit gevallen ging het goed. De volgende dag hebben we zelf met de auto een tour gedaan en hebben we 2 theeplantages bezocht. De 2e plantage was te bereiken via een smal berg weggetje. Hier heeft Remco zijn rijkunsten kunnen vertonen (voor het eerst in een automaat, links rijden en tegenliggers op een weg die voor 1 auto al krap was...). Maar eenmaal boven was het geweldig, dat is nog eens thee drinken met uitzicht! We wilden ook naar het Mossy Forest toe maar op een of andere manier was dat onvindbaar. Achteraf bleek dat je daar echt een 4 Wheel drive voor nodig hebt om daar te komen dus maar beter ook zo.
De volgende dag de rit naar Penang. Dit ging allemaal prima (gelijk de expressweg gevonden) en 's middags kwamen we aan bij ons strandhotel in Penang. Hier blijven we 4 nachten lekker luieren. Vandaag hebben we de hele dag bij het zwembad gelegen. Straks lekker uit eten hier in Batu Ferringhi. We lopen zo een winkelstraatje met ook restaurants in dus dat is lekker makkelijk.
's Avonds is hier trouwens een optreden en gisteravond was Eva zo fanatiek aan het dansen dat ze door de zangeressen het podium op werd gevraagd. Ze glimde van trots en zei heel dapper haar naam in de microfoon. En ja, wij waren ook wel trots op ons vrolijke meisje!

Met de waterpokken van Eva gaat het al beter. Ze zijn helemaal ingedroogd en bijna weg maar voor de zekerheid toch maar even de laatste dag hier naar de dokter om een verklaring te kijgen dat ze mag vliegen want je ziet ze nog wel. Al hoewel, langer hier blijven is ook geen straf....

Waarschijnlijk laten we nog wel een keer van ons horen.

Liefs van ons

Ps foto's volgen zo snel mogelijk.

• 30 Maart 2013 - 13:31

Agnes:

Wat een belevenissen allemaal! Erg leuk om te lezen. Geniet er nog maar van samen!

• 30 Maart 2013 - 14:10

Berti:

Wat een geweldige verhalen allemaal!! Die Eva maakt toch al heel wat mee met van die ondernemende ouders. Leuk hoor!!! Die foto van haar tussen die zangeressen is ook geweldig! Geniet er lekker van. Ik spreek jullie zo via skype. xxx