Relaxen op Langkawi! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Ilona Voos - WaarBenJij.nu Relaxen op Langkawi! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Ilona Voos - WaarBenJij.nu

Relaxen op Langkawi!

Door: Remco, Ilona en Eva

Blijf op de hoogte en volg Ilona

17 Maart 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Hallo allemaal,

Hier dan ons eerste verslag na een aantal dagen bijkomen op Langkawi.

Allereerst de vlucht. Best spannend met Eva maar we waren op alles voorbereid en hadden speelgoed, boekjes, de tablet met filmpjes, kadootjes voor onderweg en koekjes bij ons. Eva vond het op Schiphol al helemaal leuk en dan in het bijzonder de Nijntje winkel. Gelijk maar onze eerste souvenir gekocht, een mooi petje. Ook gelijk handig voor als ze in de zon zit.
Na even wat koffie te hebben gedronken gingen we aan boord. Het vliegtuig zat lang niet vol wat zeg ik...... we hadden gewoon een hele rij van 5 stoelen voor ons zelf! Dat gaf wat mogelijkheden om van alles op de stoelen naast ons te leggen en we dus niet bij alles wat we nodig hadden de tas hoefden te pakken. Ook kon Eva languit gaan liggen om te slapen. Dat had gekund bedoel ik want slapen vond ze niet zo'n goed idee. In totaal heeft ze een half uur geslapen tijdens de vlucht. Maar ze was wel heel lief en zat rustig te spelen en filmpje te kijken. Af en toe even door het gangpad rennen en dan weer rustig zitten. De stewardess overlaadde haar met chocolaatjes (daar moesten ze echt vanaf geloof ik) maar die hebben we maar even in de tas gedaan. Een ziek kind leek ons niet zo geslaagd tijdens de vlucht.
Eindelijk kwamen we na 12 uur aan op Kuala Lumpur waar we moesten overstappen op de vlucht naar Langkawi. Dit ging prima en we konden Eva lekker in de buggy laten zitten tot het vliegtuig, ze was toch wel moe. Op Langkawi werden we keurig opgewacht en naar het hotel gebracht. Eva had nog steeds energie voor 10 terwijl wij toch wel gaar waren van de vlucht. Gelukkig konden we snel de kamer op en na 3 uurtjes slapen hadden we de wekker gezet en gingen we zwemmen. Die nacht nog wel rommelig geslapen (1,5 uur alle 3 klaar wakker geweest) maar toch aardig bijgekomen. de volgende dag hadden we eigenlijk al het ritme te pakken.

De afgelopen dagen hebben we heerlijk gerelaxed bij het zwembad en wat gewinkeld in een klein centrumpje waar je met een shuttle heen wordt gebracht. Onze kamer ligt in het regenwoud en wat hoger op het resort maar er rijden shuttle busjes af en aan van en naar de receptie dus we hoeven niet te lopen. Gelukkig maar want zo steil is niet zo fijn voor Eva (en voor ons ook eigenlijk niet in 30 graden). Als je van de kamer naar de receptie wil dan bel je en dan zijn ze binnen een paar minuten bij je. Morgen gaan we een excursie doen die we via de agent hier hebben geboekt, een mangrove tour. Met een bootje de jungle in. Geschikt ook voor Eva uiteraard. Er gaan vaker jonge kinderen mee en het is niet heel lang stil zitten (dit even ter geruststelling voor de opa's en oma's). Vanmiddag gaan we een taxi nemen naar het meest toeristische plaatsje hier en we eten daar ook gelijk.
We zijn trouwens al aardig wat aapjes tegengekomen op het resort en daarbuiten en hebben Eva duidelijk gemaakt dat ze die maar niet moet aaien.

Dit was het even voor nu. Tot snel!

• 17 Maart 2013 - 10:14

Jack En Berti:

We hebben jullie net ook even via skype gezien en gesproken en het klinkt allemaal geweldig. Eva is ook superenthousiast. Nu lekker shoppen en het stadje bekijken. Morgen die excursie, ik ben benieuwd hoe jullie (zeker Eva) dat weer vinden. Lekker genieten!!!!

• 17 Maart 2013 - 12:09

Theo En Marianne:

Klinkt heerlijk allemaal. Vooral die aapjes zijn leuk, hè? Gisteren toevallig foto's bekeken van onze reis over Sri Lanka. Ook daar, behalve de natuur en de cultuur, veel aapjes gezien. Veel plezier verder, en we blijven jullie volgen. Liefs, T&M

• 17 Maart 2013 - 17:08

Alie Liesen:

Dat was leuk he is het ons ook zo maar gelukt via skype.Wat ziet het er allemaal leuk uit. morgen de mangrove,wordt vast een prachtig tochtje.geniet er lekker van ! Dikke kus

• 17 Maart 2013 - 19:17

Petra:

Klinkt helemaal goed daar!!! Fijn dat julile de opa's en oma's ook even goed gerust stellen ;-) haha!!! Veel plezier en we blijven jullie volgen!!! Wanneer is onze skype afspraak ;-)haha!! Kus en knuffels van ons

• 18 Maart 2013 - 09:58

Agnes:

Wat een leuk verhaal! En wat fijn dat Eva het zo naar haar zin heeft. Dan is het voor jullie ook genieten! Heel veel plezier met de excursie. En we blijven jullie volgen. Kus van ons allemaal!

• 18 Maart 2013 - 11:36

Eszter:

Hi Ilona en Remco,

wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen. Het lijkt mij heerlijk en wat stoer met Eva lekker ver weg.
    Veel plezier daar en wij zijn benieuwd naar jullie volgend verhaal. Groetjes Eszter