Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Ilona Voos - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Ilona Voos - WaarBenJij.nu

Phuket

Door: Remco, Ilona en Eva

Blijf op de hoogte en volg Ilona

12 Oktober 2014 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal,

We zitten op dit moment in Phuket.
Vanuit Koh Yao hadden we een prive speedboot naar de haven. Eva viel dit kleine stukje zelfs in slaap (20 minuten) maar wij hebben genoten van het uitzicht. Naast de boot zagen we een aantal vissen steeds uit het water springen, ze sprongen als het ware met de boot mee. En tussen allerlei kleine eilandjes door is ook echt prachtig! Het weer is ook nog steeds super dus dan ziet alles er toch ook wat mooier uit. Toen we aankwamen in de haven van Phuket stond onze transfer al klaar om ons naar het hotel in Phuket (Karon Beach) te brengen. Het blijkt wel dat Phuket super groot is want deze rit duurde 1 uur en 20 minuten. We verblijven hier nu 2 nachten aan Karon Beach. Vergeleken met het vorige hotel is dit hotel echt minder maar ja de vorige was ook wel super de luxe. Tsja we worden toch wat verwend denk ik. Maar er is een mooi zwembad dus Eva vond het al lang weer prima. Die middag zijn we ook gelijk gaan zwemmen.

's Avonds zijn we in het hotel wat gaan eten en tijdens het eten was er een optreden van een zangeres die werd begeleid op een keyboard. Na wat twijfel ging Eva toch dansen en vond het geweldig. Vanavond zijn we weer daar gaan eten en al tijdens het eten rende ze naar voren en ging met de zangeres dansen en kwam af en toe een hapje halen. Ach ja het is vakantie he...

Vandaag wilde we toch wat meer van Phuket zien dan alleen het hotel (het blijft tenslotte een studiereis) en hebben we een taxi genomen naar Patong Beach, het meest drukke en toeristische gedeelte. Onderweg konden we mooi het strand van Karon Beach bekijken. Naar Patong is het ongeveer 20 minuten rijden. We werden afgezet bij grote winkelcentra in het drukke gedeelte. Hier vonden we allerlei winkels en restaurants en ook buiten de shopping malls waren veel leuke winkeltjes. Terug zijn we met een soort omgebouwd busje gegaan, dat vond Eva ook wel weer erg apart.

Nu waren daar ook veel pinautomaten en we moesten deze reis voor het eerst pinnen. Nu hebben we al best wat reizen gemaakt, Ilona helemaal, maar we hebben hier toch echt een beginnersfout gemaakt in de voorbereiding. Echt een typisch geval van achteraf kun je erom lachen.
We hebben echt zo'n 10 verschillende pinautomaten geprobeerd en hij leek het steeds te doen maar werd op het laatste moment afgebroken. Soms kregen we zwart scherm en waren we blij dat we het pasje nog terug kregen. Op een gegeven moment best frustrerend want we moesten echt pinnen. Sterker nog, we hadden geeneens geld voor de taxi terug op dat moment. Nu had Ilona nog 20 euro in d'r portemonnee dus die hebben we omgewisseld voor Thaise Baht zodat we in ieder geval terug konden en wat konden drinken. Bij een restaurantje gelijk ingelogd op Wifi want Remco bedacht zich opeens dat je tegenwoordig je rekening moet openzetten om in de hele wereld te kunnen pinnen. Toen hij dit zei wist Ilona al genoeg. Wat ontzettend stom is dit. Gelijk via ING het omgezet zodat we nu binnen 24 uur kunnen pinnen hopelijk haha. Bij het hotel kunnen we afrekenen met creditcard dus we konden nog wel eten vanavond. Ook even gecheckt en er was niets vreemd afgeschreven (dat kon ook niet, op zich klopt de beveiliging voor pinnen dus wel). Achteraf moesten we hier echt om lachen maar Remco was op een gegeven moment even bang dat Ilona door de knopjes heen roste op het pinautomaat. Tsja dan komen de hormonen toch even naar boven he :-).

In de middag hebben we nog even gerelaxed bij het zwembad.
Morgenochtend worden we opgehaald en naar het andere hotel in Phuket gebracht, ongeveer 20 minuten rijden. Hier blijven we maar 1 nachtje en daarna gaan we naar Khao Sok National Park op naar de olifanten!

We laten daarna weer van ons horen.

Groetjes,
Remco, Ilona en Eva

• 14 Oktober 2014 - 17:23

Alie:

O o wat een verhaal maar ik kan me de paniek wel voorstellen hoor.Net even geappt met jullie en we kijken dus weer uit naar het volgende verslag.Want bij de olifanten hebben jullie het dus ook geweldig.Ha ha begin nu toch wel een beetje jaloers te worden hoor.Nee hoor we gunnen het jullie van harte en we reizen een beetje mee.Dikke kus vanuit een regenachtig Purmerend