Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ilona Voos - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ilona Voos - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Remco, Ilona en Eva

Blijf op de hoogte en volg Ilona

06 Oktober 2014 | Thailand, Krabi

Hallo allemaal,

Hier dan ons eerste blogje uit Thailand. We zitten momenteel in Krabi maar voordat we hier waren hebben we een behoorlijke reis achter de rug.

We vlogen met Eva Air naar Bangkok. Eva vond het natuurlijk geweldig en de mensen bij checkin en bij het vliegtuig vonden het ook grappig. Overal kwam ze haar naam tegen. Voordat we aan boord gingen heeft Eva samen met een ander meisje dat even oud is even flink gespeeld en gerend dus dachten we dat ze wel zou gaan slapen maar dat viel wel wat tegen. Na het opstijgen kregen we eten (niet veel gegeten want we hadden net bij de Mac gegeten). Vlak daarna ging Ilona slapen want het was al behoorlijk laat. Eva deed gelukkig mee en heeft toch wel 2 uur geslapen. Daarna werd ze wakker en toen was het over. Ze wilde steeds spelletjes doen en filmpjes kijken op het schermpje. Eerst hield Ilona haar bezig en toen Remco zodat wij in ieder geval wat konden slapen. Op zich ging het redelijk snel en kwamen we aan in Bangkok. Hier gingen we door de douane en gingen we naar de gate voor onze vlucht naar Krabi. We moesten wel even wachten en hadden ook nog iets vertraging maar uiteindelijk gingen we weg (met Bangkok Air). Tijdens deze vlucht hebben we alle 3 geslapen (maar een uur maar toch...).
Aangekomen in Krabi zagen we gelukkig gelijk de koffers (echt super snel ging dat) en konden we weg. Gelukkig stond onze transfer al klaar dus we konden gelijk instappen. De transfer was wel een half uur want Aonang Beach ligt een half uur rijden van de luchthaven. Eva viel uiteraard weer in slaap in de auto.

We verblijven in het Holiday Inn en dat is echt heel mooi. We kwamen om 20.00 in het hotel uiteindelijk maar dan zie je nog niet zoveel. Er was alleen nog een kamer met 2 twijfelaars maar goed dat ging prima. Eva had namelijk het idee gekregen dat er een meidenbed en jongensbed was oftewel... ik slaap vanavond bij mama in bed. Wij vonden het prima (als we maar kunnen sapen) en we hebben wat eten besteld op de kamer en hebben even een lange nacht gemaakt.

Vandaag hebben we lekker gezwommen. Het regende wel toen we naar het zwembad liepen (bij aankomst gisteravond ook) maar gelukkig niet zo hard en Eva was niet meer te houden, die had het prachtige zwembad met glijbanen al gezien. Doordat het regende hebben we niet ingesmeerd maar nu weten we dat we dat beter wel hadden kunnen doen. Later hebben we dat wel gedaan maar ja het gaat best hard hier met die zon (ook al zie je hem niet). We hebben lekker de hele ochtend bij het zwembad gezeten (vooral erin...) en daar geluncht. Daarna begon het keihard te regenen en zijn we naar de kamer gegaan. We hadden toch al het plan om naar Aonang Beach te gaan dus hebben we gedoucht en gingen we op pad.

Aonang beach is echt een leuk gedeelte met veel winkeltjes en restaurantjes.Hier hebben we lekker gewinkeld (Ilona heeft haar hobby afdingen weer in de praktijk kunnen brengen), wat gedronken en later ook gegeten. Remco en Ilona hebben gesmuld van het Thaise eten en Eva at tapas. Na het eten gingen we terug naar het hotel maar aangezien we een behoorlijk eind heen hadden gelopen hebben we Eva ook maar eens een keer kennis laten maken met een tuktuk. Ze vond het geweldig!

Zo lekker slapen en morgen gaan we met de ferry naar Koh Phi Phi. We zijn erg benieuwd! Hopen dat het weer wat rustig is en we dus niet zeeziek worden.

We laten weer van ons horen!

Remco, Ilona en Eva

• 06 Oktober 2014 - 16:59

Berti:

Het klinkt allemaal weer goed! Alleen een beetje jammer van die regen. Welterusten voor straks en een goede rit met de ferry morgen.

• 06 Oktober 2014 - 17:07

Erno Den Breeyen:

Jullie vermaken je best als ik het zo lees!
    Goed bezig. Geniet er maar van, dan blijven wij nog even stikjaloers!

• 06 Oktober 2014 - 17:55

Susan:

Dat klinkt allemaal heerlijk zeg. Lekker genieten daar samen!

• 06 Oktober 2014 - 21:06

Alie:

Wat gezellig weer om zo een verslag te lezen.Leuk hoor met de foto s en apps reizen we weer een beetje mee.goeie reis verder en geniet ervan he.tot morgen xx

• 06 Oktober 2014 - 21:12

Petra:

Klinkt allemaal top daar! Lekker genieten verder en veel plezier morgen! !!

• 06 Oktober 2014 - 21:18

Suus:

Gaaf Iloon! Leuk om mee te lezen en beleven :)

• 07 Oktober 2014 - 07:29

Dick En Ria Lijesen:

Doed te leze dat alles goed gegaan is. Wensen jullie een fijne studiereis cq vakantie toe. Groetjes Ria en Dick