Koh Phi Phi en Koh Yao - Reisverslag uit Ko Yao Yai, Thailand van Ilona Voos - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi en Koh Yao - Reisverslag uit Ko Yao Yai, Thailand van Ilona Voos - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi en Koh Yao

Door: Remco, Ilona en Eva

Blijf op de hoogte en volg Ilona

10 Oktober 2014 | Thailand, Ko Yao Yai

Hallo allemaal,

Inmiddels zitten we op Koh Yao en hebben we aardig wat afgereisd en ook vooral lekker geluierd.

Vanuit het hotel in Krabi werden we opgehaald en naar de boottermial gebracht voor de ferryovertocht naar Koh Phi Phi. Het was de afgelopen dagen nogal regenachtig en aan het stormen en als we naar de zee keken werden we niet vrolijk van de golven. Het idee dat we daar moesten varen was niet fijn. Maar goed we gingen aan boord en hadden een plekje beneden gevonden, dan heb je het minste last van de deining. Niet wetende dat het niets uitmaakte waar je zat want we hadden golven van een paar meter hoog en soms zag je alleen water door het raampje als je naar buiten keek. We hadden het bij de hoge golven het idee dat we in een onderzeeer zaten. Ilona is normaal al zeeziek maar de zwangerschap maakte het er niet beter op en je mag geen reisziektetablette nemen als je zwanger bent dus dat ging niet zo goed. We zullen niet in detail gaan maar we waren blij dat ze bij voorbaat al zakjes uitdeelden :-(. Eva heeft dit alles gemist en lag heerlijk te slapen.

Na 1,5 uur kwamen we aan in Tongsai Bay op Koh Phi Phi. Vanuit hier gaan alle bootjes naar de resorts. Wij konden gelijk door naar ons longtailbootje om naar het hotel te gaan. Dit booje was beter al werden we wel zeiknat van de golfen en later van de plensbui die we kregen. Daar konden de handdoeken, het afdakje en de regenjassen niet tegenop. We kwamen dus helemaal doorweekt aan maar gelukkig werden we opgevangen met handdoeken en konden we ons afdrogen. Even later werden we naar onze mooie oceanfront kamer gebracht... wauw! Dit is dus je huisje uit stappen en gelijk de zee zien en bijna op het strand staan.

De volgende ochtend was het prachtig weer en hebben we heerlijk aan het strand gezeten en in de zee gelegen. Er was ook een schommel op het strans, echt relaxed! Toen we naar het zwembad wilden verhuizen kwam er weer een plensbui aan maar het was al snel droog. De hele middag hebben Ilona en Eva in het zwembad gelegen en Remco had een massage geboekt.

's Avonds weer heerlijk gegeten daar. De chef (een Belg die we die avond ervoor al hadden gesproken) had een mooi tafeltje voor ons geregeld vlak aan het zwembad, echt mooi! Die avond de spullen inpakken want we moesten plotseling de boot van 7.00 hebben in plaats van 13.00. Hier was Ilona achter gekomen toen ze met een van de managers sprak die middag. Als we die van 13.00 zouden nemen, zouden we de boot naar Koh Yao namelijk zeker missen.

De volgende ochtend vroeg op en op naar de ferry naar Phuket. Ilona lichtelijk nerveus natuurlijk want de ferry was niet zo goed bevallen tot nu toe. We hoefden nu niet met een longtailboat naar Tongsai Bay maar werden naar de boot gebracht die iets voor de kust lag. Deze ging via Tongsay gelijk naar Phuket. Er stond geen wind dus de bootrit viel nu gelukkig mee. In Phuket aangekomen stond de taxi al klaar die ons van de ene naar de andere pier bracht en we hadden nu de speedboot van 13.30. Ja dat is even wat anders een speedboat, echt super gaaf! Eva vond het ook geweldig. Met 20 minuten waren we op Koh Yao.

Ook hier zitten we weer in een prachtige accommodatie! Goed uitzicht op zee en een bad op ons balkon. De kamer is ook erg mooi, alles is van hout gemaakt en de afwerking is erg bijzonder en gedetailleerd. In de middag zijn we nog even gaan zwemmen en 's avonds even snel gegeten en toen slapen want het was een lange dag.

Vandaag lekker een hele dag in het resort. Eerst heerlijk uitgebreid ontbeten met live muziek en daarna gelijk naar het strand. Hier hebben we geprobeerd te snorkelen maar er is niet veel te zien. Vanavond spraken we iemand daarover en die zei dat het in het hoogseizoen (het is nu eigenlijk regenseizoen) wel goed te zien is maar nu niet. Na even in zee te hebben gezwommen gingen we naar het zwembad en daar zijn we een groot deel van de dag gebleven. Eva vindt het prima om steeds naar een ander hotel te gaan zolang er maar een mooi zwembad is. En dit was ook zeker een mooie!

Na het zwemmen op tijd naar de kamer gegaan en daar ging Remco in bad op het balkon. Later gingen Ilona en Eva ook samen en zagen we vanuit het bad een prachtige zonsondergang.
Net heerlijk gegeten en nu weer opmaken voor een reis met de speedboot morgen naar Phuket. In Phuket blijven we 3 nachten (in 2 verschillende hotels).

Het weer is vanaf gisteren gelukkig prima en ook de voorspelling voor de komende dagen is goed. Hopelijk hebben we nu alle regen gehad.

We laten weer van ons horen!

Groetjes,

Remco, Ilona en Eva

• 10 Oktober 2014 - 21:43

Susan:

Wat een bijzondere reis en dat is dan werk

• 10 Oktober 2014 - 22:10

Alie :

Wat heerlijk om weer even zo een verslag te lezen.Wat een super [studie] reis maken jullie toch weer.En Eva is natuurlijk een kanjer.Nog 1 boottochtje Ilona zal duimen voor mooi weer.En straks naar de olifanten ben ook heel benieuwd hoe dat zal zijn.Als het reisbureau ook eens de ervaringen van een opa en oma op reis in kaart willen brengen wil ik me wel opofferen hoor.Goeie reis verder en tot snel weer xxx

• 10 Oktober 2014 - 23:05

Petra:

Het is maar goed dat vincent niet in die kamer heeft gezeten met al dat houtwerk, die zou geen oog meer dicht doen whaha!!!
    Super leuk (en natuurlijk stikjaloers) om jullie verhalen weer te lezen!!!!
    Sterkte morgen weer met de boot reis en veel plezier verder !
    X petra

• 11 Oktober 2014 - 13:01

Berti:

Wat een geweldige reis!! Al was dat varen iets minder voor Ilona, maar gelukkig was het gelijk weer over toen jullie er waren. En Alie, wat dacht je van een gezamenlijke Opa's en Oma's reis??? Geniet maar van al die mooie hotels. xxx

• 12 Oktober 2014 - 13:48

Alie: