Elephant Hills (Khao Sok National Park) - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Ilona Voos - WaarBenJij.nu Elephant Hills (Khao Sok National Park) - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Ilona Voos - WaarBenJij.nu

Elephant Hills (Khao Sok National Park)

Door: Remco, Ilona en Eva

Blijf op de hoogte en volg Ilona

16 Oktober 2014 | Thailand, Ban Khao Lak

Hallo allemaal,

We waren het vorige verhaal gebleven in Phuket.
De volgende dag werden we naar en ander hotel in Phuket gebracht, in het Naiharn gedeelte helemaal in het zuiden van Phuket. Dit was echt een prachtig hotel met een waanzinnig mooi zwembad. Jammer dat we hier maar 1 nacht zaten. We waren hier op tijd en aangezien we echt dringend moesten pinnen vroegen we een taxi van het hotel om ons af te zetten bij een strandje met winkeltjes en vooral ATM's. Nou dat lukte en tot onze grote vreugde konden we nu wel gewoon pinnen :-). Het strandje waar we waren afgezet was ook nog eens super mooi dus hebben we gelijk geluncht op een hele mooie plek aan het water. Dit is echt een stuk rustiger dan bijvoorbeeld bij Karon Beach of Patong Beach.

Terug in het hotel hebben we nog even gezwommen. Er was een moie glijbaan dus die is natuurlijk uitvoerig getest door Eva. Daarna lekker gerelaxed in de heerlijke grote loungestoelen en banken die er stonden. Eten deden we gewoon in het hotel want we zouden de volgende ochtend vroeg opgehaald worden. Vroeg naar bed dus.

De volgende dag stond om 7.45 een busje bij het hotel die ons naar Elephant Hills bracht. Dit was wel 3,5 uur rijden dus best even pittig. Je merkt hier hoe groot Phuket was want na ruim een uur rijden waren we Phuket pas uit! Daarna een mooie route die eigenlijk steeds mooier werd, vooral toen we Khao Sok National Park binnen reden. Dit ziet er allemaal prachtig uit.

Na een lange rit (wel onderweg even 1x gestopt) kwamen we bij Elephant Hills aan. Dit is een luxe tentenkamp in het Nationaal Park. De tent was erg mooi en groot maar ja het blijft de jungle en als je dan kampeert zijn er echt ook overal beestjes. Bij aankomst in de tent ontdekten we gelijk dat we een mede-bewoner hadden: een hagedis. Fijn....
Gelijk na aankomst konden we lunchen en daarna door naar de olifanten. Hier worden geen olifantenritjes gedaan want ze doen hier echt alles voor het welzijn van de olifanten. Als gast mag je helpen met het wassen van een olifant en we mochten eten voor ze bereiden (lees: met een bijl een paar ananassen en bamboestokken in tweeen hakken) en het geven. In het begin vond Eva de olifanten wel wat eng (op zich niet zo gek die beesten zijn natuurlijk enorm en heel dichtbij) maar later vond ze het geweldig en heeft ze ook de hele tijd de olifanten gewassen en eten gegeven (en nee niet met de bijl gehakt). Dit was echt een van de gaafste dingen die we ooit hebben gedaan en ook vooral omdat je Eva er ook zo van ziet genieten. Die vond zichzelf een echte dierenverzorger.

Na het voeren van de olifanten gingen we een kanotocht maken over een rivier. En net toen we in de kano's zaten kregen we een plensbui over ons heen dus we waren echt helemaal doorweekt. Maar de omgeving was prachtig waar we doorheen vaarden dus we bleven wel om ons heen kijken. Eva vond het ook leuk want die was echt non-stop aan het zingen. Onze "chauffeur" van de kano vond het ook erg grappig. Daarna snel naar de tent om te douchen en de kleren te laten drogen (vrij kansloos in de vochtige jungle maar goed). Die avond hadden we een dansoptreden. Ze laten om en om 3 scholen uit de buurt een dansvoorstelling geven. Ook lieten ze zien hoe je Pad Thai maakt (een Thais gerecht) en daarna konden we eten. Daarna slapen. Nou ja... Remco en Eva dan. Ilona vond het idee van een hagedis die de hele tijd boven haar hoofd heen en weer liep niet zo fijn dus dat duurde even voordat ze sliep.

De volgende dag hadden we een dagtrip naar een meer. Op de heenweg stopten we op een lokale markt waar de varkenskoppen echt tentoongesteld lagen. Na even bij een uitkijkpunt te zijn geweest maakten we een tour van een uur met een longtailboot over het meer naar het Rainforest camp waar je ook kan overnachten. Dit deden wij niet want het ligt op het water en je mag er alleen heen met kinderen boven de 7 jaar. Remco en Eva hebben wel een stukje in een kano gevaren (vond Ilona best een beetje spannend om te zien, zelfs toen Eva een zwemvest aan had) en ook gezwommen. Toen weer terug naar het tentenkamp waar we na het douchen weer een voorstelling hadden en hebben gegeten.

Vanmorgen stond er een jungle trekking op het programma maar de gids kwam gisteren als naar ons toe of we dit gingen doen. Eva is nog heel klein en Ilona had ook aangegeven dat ze zwanger is. Al vrij snel besloten we dat Remco alleen met de groep mee zou gaan en Ilona en Eva zouden gaan zwemmen. Achteraf een goede keuze want ook kinderen van 7 en 9 hadden het erg moeilijk en moesten soms getild worden en Ilona wilde ook het risico op weg glijden of vallen nemen.
Remco heeft wel een gave trekking gedaan met een lunch die onderweg in een hutje bereid werd.

Na terugkomst weer douchen en toen op naar Khao Lak. Hier verblijven we weer 2 nachten en het is weer een heerlijk luxe hotel. Vanmiddag wel wat regen gehad maar we hopen op nog een zonnige dag morgen. Onze laatste dag alweer in Thailand. Overmorgen vliegen we al om 7.00 vanuit Phuket via Bangkok weer naar huis. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde reis.

Tot in Nederland weer en bedankt voor het lezen en meeleven tijdens de reis.

Groetjes,

Remco, Ilona, Eva en ???

• 16 Oktober 2014 - 22:46

Alie:

Wat een verhaal weer.Doet me denken aan Z Afrika hadden we 2 hagedissen in de hut.
    En ik vond het ook eng in die kano hoor haha was blij dat ik die foto pas later zag.Goeie reis en tot op schiphol xx